پرسشنامه استاندارد سازگاری هیجانی (رابیو و همکاران، 2007) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه استاندارد سازگاری هیجانی (رابیو و همکاران، 2007) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیح :
رابیو و همکاران (2007) ابزار سازگاری هیجانی را با هدف آزمون پایداری یا تعادل هیجانی افراد توسعه دادند. این مقیاس شامل 28 ماده است که مشارکت کنندگان به هر ماده روی یک طیف پنج درجه ای از (1= کاملاً موافقم تا 5= کاملا مخالفم) پاسخ می دهند. در این ابزار، ماده های 21، 25 و 28 به طور معکوس نمره گذاری می شود. در مطالعه رابیو و همکاران (2007) نتایج پراکندگی مشترک بین اندازههای مقیاس سازگاری هیجانی با اندازه های فهرست شخصیت ایزنک (آیزنک و آیزنک، 1975) ودانلود پرسشنامه پنج عامل (کاپرارا، باربارانیلی و بارگاگنی، 1993) از روایی همگرای مقیاس سازگاری هیجانی به طور تجربی حمایت کرد. در مطالعه رابیو و همکاران (2007) ضریب همسانی درونی مقیاس سازگاری هیجانی 89/0 به دست آمد.
ویژگیدانلود پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 28
تعداد مولفه : 2 مولفه (فقدان نظم بخشی انگیختگیهای هیجانی و فیزیولوژیک نامیدی و تفکر آرزومندانه)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
پرسشنامه استاندارد درگیری تحصیلی (آپلتون و همکاران، 2006)، در قالب word و در 3 صفحه با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 204 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه استاندارد درگیری تحصیلی (آپلتون و همکاران، 2006)، در قالب word و در 3 صفحه با فرمت doc
ویژگیدانلود پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 35
تعداد مولفه : 6 مولفه (روابط معلم – شاگرد، کنترل بر تکالیف مدرسه، حمایت همسالان از یادگیری، هدفها و آرزوهای آینده، حمایت خانواده از یادگیری و انگیزش بیرونی)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
توضیح :
ایندانلود پرسشنامه توسط آپلتون و همکاران (2006) برای اندازه گیری درگیری تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در آمریکا طراحی کردند که دارای دو بعد شناختی و روانشناختی است و در مجموع شش خرده مقیاس دارد: روابط معلم – شاگرد، کنترل بر تکالیف مدرسه، حمایت همسالان از یادگیری، هدفها و آرزوهای آینده، حمایت خانواده از یادگیری و انگیزش بیرونی است. خرده مقیاس های روابط معلم – شاگرد، حمایت همسالان از یادگیری و حمایت خانواده از یادگیری زیرمجموعه درگیری روانشناختی و خرده مقیاسهای کنترل بر تکالیف مدرسه، هدفها و آرزوهای آینده و انگیزش بیرونی زیرمجموعه درگیری شناختی هستند.
پرسشنامه پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر (آربا و همکاران، 2008) در 5 صفحه ورد بافرمت doc
تعداد صفحات | 5 |
حجم | 41 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر (آربا و همکاران، 2008) در 5 صفحه ورد بافرمت doc
ویژگیدانلود پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها : 32 (و 34 سوال نسخه اصلی)
تعداد مولفه : ۳ مولفه (حضور آموزشی، حضور اجتماعی و حضور شناختی)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 5
توضیحات
ایندانلود پرسشنامه توسط آربا و همکاران (2008) طراحی شده و شامل 34 سوال در طیف لیکرت با 5 گزینه ی )کاملا موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملا مخالفم) است که سه مولفه حضور آموزشی، حضور اجتماعی و حضور شناختی را مورد ارزیابی قرار می دهد. آربا و همکاران (2008) پایایی این مولفه ها را به ترتیب 94/0، 91/0 و 95/0 و پایایی کل ابزار را 94/0 گزارش کرده اند.
بعد از هنجاریابی در ایران:
پرسشنامه پیمایش چارچوب اجتماع کاوشگر بعد از هنجاریابی در ایران توسط تقیزاده و همکاران (1397) از 34 سوال به 32 سوال کاهش یافت. و سوالات 8 و 14 به دلیل داشتن بار عاملی نزدیک به هم بر روی دو عامل حذف شدند و در نهایت 32 سوال جهت انجام تحلیل عاملی تاییدی آماده گردید. که در جدول زیر سوالات مربوطه به هر مولفه بعد از هنجاریابی آورده شده است.
پرسشنامه تجربه اوج فراشناختی (ویلسون و مونتا ، 2015) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 2 |
حجم | 19 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه تجربه اوج فراشناختی (ویلسون و مونتا ، 2015) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگیدانلود پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها : 12
تعداد مولفه : 2 مولفه (اعتقاد به توانایی ناشی از تجربه اوج و عامل اعتماد به توانایی اعتقاد به موفقیت ناشی از تجربه اوج)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 2
توضیحات
ایندانلود پرسشنامه را ویلسون و مونتا (2015) برای اندازه گیری میزان تجربه اوج فراشناختی یا میزان جذب شدگی افراد حین انجام وظایف و تکالیف، طراحی کرده اند.دانلود پرسشنامه 12 گویه دارد که دو عامل اعتقاد به توانایی ناشی از تجربه اوج و عامل اعتماد به توانایی اعتقاد به موفقیت ناشی از تجربه اوج را می سنجد. شیوه نمره گذاری ایندانلود پرسشنامه به صورت مقیاس چهار درجه ای لیکرت از (موافق نیستم = 1، اندکی موافقم = 2، تقریباً موافقم = 3 و خیلی زیاد موافقم = 4) است. ویلسون و مونتا (2015) میزان آلفای کرونباخدانلود پرسشنامه را برای دو عامل اعتقاد به توانایی ناشی از تجربه اوج و عامل اعتماد به توانایی اعتقاد به موفقیت ناشی از تجربه اوج به ترتیب 77/0 و 87/0 گزارش کردند.
پرسشنامه خود انتقادی و خود اعتمادی (گیلبرگ و همکاران 2004) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 2 |
حجم | 24 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه خود انتقادی و خود اعتمادی (گیلبرگ و همکاران 2004) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگیدانلود پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها : 22
تعداد مولفه : 2 مولفه (خودانتقادی و خود اعتمادی)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 2
توضیحات
ایندانلود پرسشنامه توسط گیلبرگ و همکاران (2004) طراحی شده و شامل 22 سوال میباشد. ایندانلود پرسشنامه دارای دو خرده مقیاس خودانتقادی و خود اعتمادی است. پاسخ به هر ماده این مقیاس در یک طیف 5 درجه ای از نوع لیکرتی از (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم) تنظیم شده و حداکثر و حداقل نمره آن به ترتیب از صفر تا 88 در نوسان است. گیلبرگ و همکاران (2004) ضریب پایایی این مقیاس را 90/0 گزارش کرده اند. علاوه بر این، ضرایب همسانی درونی مقیاس خودانتقادی/ خود اعتمادی در کل نمونه 83/0 و در مردان و زنان به ترتیب 78/0 و 85/0 به دست آمد. در مطالعه رجبی و همکاران (1394) ضریب پایایی آلفای کرونباخ ایندانلود پرسشنامه در کل نمونه 64/0 و ضریب روایی آن با مقیاس عزت نفس روزنبرگ بر روی 50 نفر 36/0 – معنی دار به دست آمد.