دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
این پرسشنامه از سه فرم والدین،معلم و خودسنجی که هر فرم شامل 8 گزاره و هر فرم انزوای اجتماعی،شکایتهای جسمانی،اضطراب،افسردگی،مشکلات اجتماعی،اختلالات تفکری،مشکلات توجه،رفتار بزهکارانه و رفتار پرخاشگرایانه را اندازه گیری می کند، تشکیل شده است.
تعداد سوالات این پرسشنامه 115 تا است و قالب فایل pdf می باشد و فایل این پرسشنامه فقط و فقط حاوی سوالات آن می باشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 24 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ - نسخه والدین
سیاههی رفتاری کودک از مجموعه فرمهای موازی آخنباخ ASEBA بوده و مشکلات کودکان و نوجوانان را در 8 عامل اضطراب/ افسردگی، انزوا/ افسردگی، شکایتهای جسمانی، مشکلات اجتماعی، مشکلات تفکر، مشکلات توجه، نادیده گرفتن قواعد و رفتار پرخاشگرانه ارزیابی میکند. دو عامل نادیده گرفتن قواعد و رفتار پرخاشگرانه عامل مرتبه دوم مشکلات برون سازی شده را تشکیل میدهند.
این پرسشنامه مشکلات عاطفی- رفتاری و همچنین توانمندیها و شایستگیهای تحصیلی و اجتماعی کودکان 18-6 سال را از دیدگاه والدین مورد سنجش قرار میدهد و نوعاً در 20 الی 25 دقیقه تکمیل میشود (مینائی، 1384).
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه تعارض با والدین(CP)
نسخه اصلی این پرسشنامه توسط فاین، جی مورلند و اندرشوبل در سال 1983 باهدف سنجیدن کیفیت روابط والد – فرزند ساخته شد. این مقیاس یک ابراز 15 سؤالی است که سه تاکتیک حل تعارض یعنی استدلال، پرخاشگری کلامی و پرخاشگری فیزیکی را میسنجد و توسط اشتراوستهیهشده است.
پنج سؤال اول پرسشنامه، استدلال و پنج سؤال دوم، پرخاشگری کلامی و پنج سؤال سوم پرخاشگری فیزیکی را میسنجد. این پرسشنامه توسط زابلی در سال 1391 بر روی 46 نفر اجرا گردید و اعتبار آن برای کل آزمون 74/0 و برای خرده مقیاس استدلال 58/0، پرخاشگری کلامی 65/0 و پرخاشگری فیزیکی 82/0 گزارش نمود. پایایی این پرسشنامه در پژوهش حاضر: تعارض فرزند 649/0 و تعارض مادر 639/0 محاسبه شده است.
Eshteras
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه خود پندارهی مربوط به مدرسه
این پرسشنامه را یی یسن چن در سال 2004 ساخت و خود پنداره را در سه سطح عمومی، آموزشگاهی و غیر آموزشگاهی موردسنجش قرارداد. این پرسشنامه از نوع خود گزارشی است که شامل 15 عبارت بوده و پاسخها بهصورت مقیاس لیکرتی چهارگزینهای از کاملاً موافق (4 نمره) تا کاملاً مخالف (1 نمره) نمرهگذاری شده است و نمرهگذاری همه عبارات بهصورت مستقیم است. ضریب پایایی این آزمون از طریق همسانی درونی برای سه زیر مقیاس به ترتیب 75/0، 82/0 و 82/0 است. اعتبار این پرسشنامه از طریق همبسته کردن آن با نمرههای خرده مقیاس عزتنفس تحصیلی (آموزشگاهی) و پرسشنامه عزتنفس کوپر اسمیت برابر 53/0 به دست آمد(کوپر اسمیت،1967؛ به نقل از بیابانگرد، 1390). پایایی این پرسشنامه در پژوهش حاضر 677/0 محاسبه شده است
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
مقیاس همدلی اساسی
مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006) ساخته شده است. ویژگیهای روانسنجی این مقیاس توسط آلیبر و همکاران (2008) در بین دانشآموزان ایتالیایی نیز مورد ارزیابی قرارگرفت. نسخه نهایی مقیاس همدلی دارای 20سوال (جولیف و فارینگتون، 2006) و2 خردهمقیاس است (پیوست 3). خردهمقیاس عاطفی ـ هیجانی که از 11 سوال (1، 2، 4، 5، 7، 8، 11، 13، 15، 17، 18) تشکیل شده است و خردهمقیاس شناختی که از 9 سوال (3، 6، 9، 10، 12، 14، 16، 19، 20) تشکیل شده است. این پرسشنامه یک ابزار نگرش سنج و از نوع مقیاس لیکرت 5 گزینهای است که پاسخ به هر عبارت آن در دامنهای از 1 (کاملا مخالفم) تا 5 (کاملا موافقم) قرار دارد.