دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف
این پرسشنامه توسط ریف (Reef) در سال 1980طراحی شد .فرم اصلی دارای 120سئوال بوده که در بررسیهای بعدی فرمهای کوتاهتر 84-54-18سئوالی آن نیز طراحی شده است.
مقیاس بهزیستی روانشناختی دارای شش خرده مقیاس پذیرش خود،رابطه مثبت با دیگران ،خود مختاری ،زندگی هدفمند ،رشدشخصی و تسلط بر محیط است. در فرم84 سئوالی هر عامل دارای 14 سئوال است وضریب پایایی این ابزار به وسیله ریف و کیس بین 83/ تا 91/ گزارش شده است و پایایی این مقیاس به روش باز آزمائی 85/ بدست آمده است .(ریف و کیس، 1995).
نمرات مؤلفه های این پرسشنامه به این صورت به دست می آید که :
1- پذیرش خود : دیدگاه مثبت نسبت به خود،نمره حاصل از سئوالات 14-1 میزان پذیرش خود را تعیین می کند .
2- تسلط بر محیط: توانائی ایجاد بافتهای منطبق با وضعیت روان شناختی خود ، نمره حاصل از سئوالات 28-15 میزان تسلط بر محیط را تعیین می کند .
3- روابط مثبت با دیگران : روابط گرم و قابل اعتماد با دیگران ، نمره حاصل از سئوالات 42-29 میزان روابط مثبت با دیگران را تعیین میکند .
4- هدف در زندگی : هدفمندی و احساس جهت داشتن در زندگی، نمره حاصل از سئوالات 56-43 میزان هدفمندی در زندگی را تعیین میکند .
5- رشد فردی : رشد پیوسته توانائیهای فردی، نمره حاصل از سئوالات 70-57 میزان رشد فردی را تععین می کند .
6- خود مختاری : استقلال داشتن در تصمیم گیریهای زندگی، نمره حاصل از سئوالات 84-70 میزان خود مختاری را تعیین می کند .
.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
مشخصات « دانلود پرسشنامه عادت های مطالعه (PSSHI)»
برای بررسی وضعیت آزمودنیها نسبت به مطالعه نیز از پرسشنامه عادتهای مطالعه (PSSH[1]) اثر ام . ان. پالسانی ، سادهانا شارما استفاده شده است که این پرسشنامه از طریق سایت کالج رید وود[2]تهیه شده است. در این پرسشنامه از پاسخنامه دوجوابی (بله و خیر) استفاده شده است. پرسشنامه دارای 50 سوال با هفت مولفه که برای هر مولفه 7 سوال و یک مولفه نیز 8 سوال وجود دارد. شامل: 1. تمرکز (7سوال)، 2. یادآوری (7سوال)، 3. سازماندهی زمان (زمانبندی) (7سوال)، 4. مطالعه یک فصل (7سوال)، 5. گوش دادن و یادداشتبرداری (7سوال)، 6. برگزاری امتحانات (7سوال) و 7. انگیزه (8سوال) میباشد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه عادت خواندن
پرسشنامه عادتهای خواندن که نور شاهریز عبدالکریم و عامل حسن (2006) در پژوهش خود تحت عنوان "عادتها و نگرشهای خواندن در عصر دیجیتال در دانشکده کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه بینالمللی اسلامی گمبار مالزی" به کار بردهاند.
در این پرسشنامه از پاسخنامه پنج درجهای (هرگز، بهندرت، گاهیاوقات، اغلب و بیشتراوقات) و همچنین برخی سوالات چند جوابی استفاده شده است.به طور کلی این پرسشنامه از یک بخش عمومی و شش بخش تخصصی تشکیل میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه مهارتهای ذهن آگاهی کنتاکی
پرسشنامه مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی (KIMS) توسط بیر، اسمیت، و آلن در سال ۲۰۰۴ تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۳۹ ماده میباشد و برای اندازهگیری چهار مولفه ذهنآگاهی طراحی شده است که عبارتند از: مشاهدهگری، توصیف بدون برچسب، عملکرد همراه با آگاهی (تمرکزگری) و پذیرش بدون قضاوت. فرم انگلیسی این مقیاس در آغاز دارای ۷۷ سوال بود که به ۳۹ گویه کاهش یافت. این پرسشنامه در یک طیف لیکرت پنج درجهای از خیلی به ندرت تا اکثراً نمرهگذاری میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 256 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پرسشنامه انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک آخنباخ، نسخه والدین
نوع فایل: pdf
پرسشنامه ،(CBCL) هدف: پژوهش حاضر با هدف انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک برای دانش آمو زان دختر و پسر دور ه های ابتدایی، (TRF) و فرم گزارش معلم (YSR) خودسنجی راهنمایی و متوسطه تهران اجرا شد .
روش: نمونه مورد مطالعه در این پژوهش تعداد 1437 دانش آموز 748 پسر و 689 دختر ) تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبق ه ای چندمرحل ه ای، ) انتخاب و فرمهای مذکور در مورد آنها تکمیل شد. برای تحلیل س ؤالات و برآورد ویژگیهای روا ن سنجی مقیاسهای مربوط به هر یک از فرمهای مذکور ، از مدل کلاسیک آزمون استفاده ش د.همسانی درونی مقیاسها با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برآور د شده است .
یافته ها: دامنه ضرایب همسانی درونی 0است.ثبات زمانی مقیاسها نیز با استفاده از روش آزمون- بازآزمون با یک فاصله /95 - 0/ مقیاسها از 63 0 ب ه دست آمد . توافق بین / 0 تا 67 / 8 هفته بر رسی شد و دامنه ضرایب ثبات زمانی از 32 - زمانی 5 0 نوسان داش ت . در / 0 تا 67 / پاس خدهندگان نیز مورد بررسی قرار گرفت . دامنه این ضرایب از 09 خصوص روایی نیز تحلیلهای مختلفی صورت گرفت .
از جملة این تحلیلها می توان به همبستگی درونی مقیاسهای هر فرم، همبستگی سوا ل -نمره کل، تمایزگذاری گروهی ، قدرت تمایزگذاری و تحلیل عاملی اشاره کرد . نتیجه گیری: به طور کلی یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که هر سه فرم، از اعتبار و روایی مطلوب و بالایی برخوردارند و با اطمینان م یتوان از آنها برای سنجش اختلالات عاطف ی 18 ساله استفاده کرد.