دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه توانمند سازی
در این تحقیق ، برای سنجش توانمند سازی کارکنان از پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر (1995)استفاده شده است. این پرسشنامه دارای 5 بعد احساس استقلال ،احساس شایستگی، احساس موثر بودن ،احساس معنی دار بودن شغل ،و احساس اعتماد میان همکاران که دارای 20 سوال و پنج بعد است که گویه های ( 1 تا 4 ،احساس شایستگی ) ،( 5 تا 8 ،احساس استقلال )،(9تا 12، احساس موثر بودن )،(13 تا 16، احساس معنی دار بودن شغل ) و(17 تا 20، احساس اعتماد میان همکاران )را ارزیابی می کند. هر یک از عبارات این پرسشنامه در طیف 5 درجه ای مقیاس لیکرت ( از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم ) تنظیم شده است که بر ای نمره گذاری پاسخها بادرنظر گرفتن درجه بندی پیوستار برای گویه های مثبت به پاسخ کاملا موافقم تاکاملا مخالفم به ترتیب امتیازات 1 تا 5 تعلق خواهدگرفت .بنابراین حداکثرنمره برای پرسشنامه 100 وحداقل نمره 20 خواهد بود.
- زارعی (1391) پس از جمع آوری اطلاعات پایایی پرسشنامه توانمند سازی را به روش آلفای کرونباخ 84/0 بدست آورده است،خانعلی زاده در پزوهشی درسال 1389 به میزان83/0 پایایی توسط آلفای کرونباخ دست یافته است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
پرسشنامه خلاقیت
این پرسشنامه خلاقیت توسط رندسیپ( 1979) تهیه گردیده که دارای 50 سوال بسته و هرسوال دارای 5 گزینه است که بنا به دستور العمل این پرسشنامه ضریبی ثابت به صورت مثبت ومنفی برای هرگزینه انتخابی درنظر گرفته شده است که به هنگام استخراج داده ها بدان اعمال می شود.گزینه انتخاب شده توسط آزمون ها را باتوجه به جدول امتیاز بندی،امتیاز گذاری وسپس جمع امتیازات محاسبه می گردد.حداکثرامتیاز ممکن در این پرسشنامه 100 و حداقل 100- خواهد بود.الف) امتیازمحاسبه شده بین 80 تا 100= خیلی خلاق ب) امتیاز محاسبه شده بین60 تا 79= خلاقیت بالای متوسط ج)امتیاز محاسبه شده بین 40 تا 59= خلاقیت متوسط د) امتیاز محاسبه شده بین 20 تا 39= خلاقیت زیرمتوسط وامتیازمحاسبه شده بین 100- تا 19= غیر خلاق را نشان می دهد.(بهنام ،1388)
روایی و پایایی ابزار
- فرهادی پور(1388)درپژوهش خودبااستفاده ازرزش آیتم آنالیز روایی پرسشنامه خلاقیت راتوسط اساتیدودانشجویان دوره دکتری مدیریت دانشگاه شیراز موردتاییدقرارداده است .
- سیادت وهمکاران (1381)در پژوهش خود،روایی پرسشنامه خلاقیت را 91/0 به دست آورده بودند و ضریب پایایی پرسشنامه خلاقیت رندسیپ (1979)،از طریق فرمول ضریب آلفای کرونباخ 92/0 اعلام نمودند،ترابی(1389)، پایایی این پرسشنامه را از طریق فرمول ضریب آلفای کرونباخ 89/0 محاسبه نموده است.
- گلی (1385)درپژوهش خودازپرسشنامه خلاقیت رندسیپ استفاد وروایی آن راموردتاییدقراردده وبااستفاده ازضریب همبستگی اعتبار پایایی پرسشنامه خلاقیت رندسیپ(1979)را98/0اعلام کرده است.
p
دسته بندی | زیست شناسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4301 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
این پاورپوینت در 68 اسلاید به صورت کامل مقوله
کاربردهای فناوری نانو در محیط زیست وانرژی های نو
توضیح داده است.
برخی از عناوین اسلاید ها:
رتبه علمی ایران
تعداد مقالات ISI فناوری نانو ایران
عمده فعالیت های صورت پذیرفته
نانوتکنولوژی چیست؟
تعریف نانوفناوری که توسط برنامه ملی پیشگامی نانوفناوری در آمریکا صورت گرفته یکی از بهترین تعاریف آن باشد:
یک نانومتر چقدر است؟
تاریخچه فناوری نانو
برخی از رویدادهای مهم تاریخی در شکل گیری فناوری و علوم نانو
نانو حسگر گازی
کنترل آلاینده های زیست محیطی
نانوفیلترها
رویدادهای مهم در زمینه فناوری نانو
بهره گیری مردم قدیم از فناوری نانو
پوشش یکنواخت با وزن مؤثر
سطوحی که خود به خود تمیز میشوند
استفاده نانو در صنعت خودرو سازی، هواپیما سازی و کشتی سازی
نانولوله های کربنی
ساختار نانولوله ها :
و...
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2922 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
این پاورپوینت در 29 اسلاید به صورت کامل مقوله
روانشناسی گام های موفق
توضیح داده است.
برخی از عناوین اسلاید ها:
طرحی با 15 گام
و
تکنیک های مورد تایید دانش روانشناسی موفقیت در کسب و کار را از زبان جک کانفیلد
تکنیک برای کسب موفقیت در زندگی فردی و شغلی
از صحبت های منفی پشت سر همکارانتان پرهیز کنید.
اگر شما بدگویی کنید همکارانتان به شما اعتماد نمی کنند.
تنها راجع به کسب و کارتان صحبت کنید.
سعی کنید با کسانی که توانایی های شما را به چالش می کشند کار کنید.
در این صورت شما طی یک سال بیشتر از 4 سال تحصیلی خواهید آموخت.
مسولیت زندگی خود را 100درصد قبول کنید
برای اینکه چرا در این وضعیت هستید دلیل روشنی بیابید
قدرت هدفگذاری را آزاد و رها کنید
باور خود را حتی ثانیه ای کاهش ندهید
تبدیل به منفی گر معکوس شوید
تکنیک برای کسب موفقیت در زندگی فردی و شغلی
شجاعت خیال پردازی را در خود افزایش دهید
خواست – نگرشی توقف ناپذیر داشته باشید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر
این پرسشنامه توسط مقیمی وهمکاران درسال 1388 معرفی گردیده است که توسط محرم زاده ودیگران (1388)نیزمورداستفاده قرارگرفته است.در این پرسشنامه هشت بعد حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان ،برنامه ریزی استراتژیک،تمرکز روی مشتری (مشتری مداری )،شناسایی وآموزش کارکنان،توانمندسازی(قدرتمندسازی)کارکنان وکار تیمی ، اندازه گیری وتجزیه وتحلیل کیفیت،کیفیت وپیامدهای بهبودکیفیت وبهره وری بعنوان ابعادمدیریت کیفیت فراگیرتعریف شده است.
هریک از معیارهای 8 گانه ارزیابی در پرسشنامه از 6 گویه تشکیل شده که جمعا دارای 48 گویه می باشد. که کارکنان از هر معیار 6 گویه ای ،عبارتی که بهترین کاربرد آن معیار را در سازمان نشان می دهدانتخاب می نمایند.برای تعیین امتیاز سازمان از فهرست معیارهای مدیریت کیفیت فراگیر ،گزینه انتخابی را طبق جدول پرسشنامه امتیاز گذاری می شود که امتیاز 160-200 نشان دهنده تعهد قوی ،امتیاز 120-159 نشان دهنده فلسفه منطقی با سازماندهی مطلوب ،امتیاز 80-119 نشان دهنده اغاز کار سازمان ، امتیاز 40-79 نشان دهنده شناخت مبهم و امتیاز 0-39 نشان دهنده عدم عملکرد درزمینه بهبود کیفیت و بهره وری می باشد