دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پرسشنامه تفکر قطعی نگر یونسی و میرافضل دارای 8صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است که بر پایه مبانی نظری مربوط به نظریه های شناختی (یونسی، 1383) و نیز تجربه های بالینی، توسعه داده شده است (یونسی، عسگری و بهرامی، 1387). این مقیاس دارای 36 سوال است که با روش 4 امتیازی لیکرت (1 برای گزینه کاملا موافقم تا 4 برای گزینه کاملا مخالفم)، نمره گزاری می شود. بدین ترتیب، هر چه نمره فرد در مقیاس بالاتر باشد، میزان قطعی نگری وی بیشتر است.
پایایی
یونسی و بهرامی (1387)، در یک گروه 100 نفری از نمونه پژوهش خود پایایی این مقیاس را به دست آوردند که اعتبار کل این مقیاس از طریق ضریب همسانی درونی برابر با 821/ . و از طریق بازآزمایی (با فاصله یک هفته) برابر با 78/ . بود.
روایی
برای رواسازی این پرسشنامه، در دو مرحله مقدماتی و نهایی پژوهش اصلی، از تحلیل عامل اکتشافی، تأییدی و همگرا استفاده شده است. نتایج تحلیل مؤلفه های اصلی نشان می دهد که پرسشنامه از پنج عامل: 1) قطعی نگری کلی، 2) قطعی نگری در تعامل با دیگران، 3) مطلق نگری فلسفی، 4) قطعی نگری در پیش بینی آینده و 5) قطعی نگری در حوادث منفی تشکیل شده است که در مجموع حدود 38 درصد واریانس را تبیین می کنند. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز درستی استخراج داده ها را تأیید می کند.نتایج این دو تحلیل در جدول شماره 8 آمده است.یونسی و بهرامی(1387)، روایی همگرای پرسشنامه تفکر قطعی نگر را نیز بر پایه ضریب همبستگی آن با نمره افسردگی بک مشخص کردند. این مقدار را با محاسبه ضریب همبستگی پیرسون در یک گروه 100 نفری از نمونه پژوهش خود به دست آوردند، برابر با r = ./33 و از لحاظ آماری در سطح کمتر از 1./. معنادار بود
دسته بندی | آموزشی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پکیج آموزش مهارت های زندگی دارای3صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش
چگونگی برگزاری جلسات آموزشی: آموزشها براساس سه کتاب با اسامی کتاب آموزش مهارت زندگی (5):رفتار جرات مندانه ، کتاب آموزش مهارت زندگی (2) برقراری ارتباط موثر و کتاب آموزش مهارت زندگی مهارت مدیریت خشم(3) نوشته دکتر فرشته موتابی ،دکتر لادن فتی می باشد که ازهفته دوم شهریور به صورت جلسات آموزشی که در 8 جلسه 60 دقیقه ای و به صورت هفتگی (دوبار درهفته ) برای گروه آزمایش برگزار گردید در جلسه اول سه پرسشنامه به صورت پیش آزمون به گروه آزمایش و همزمان یک روز بعد به گروه کنترل داده شد.خلاصه جلسات آموزشی به شرح زیر می باشد:
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ دارای 6 صفحه وبا فرمت ورد وقابل
ویرایش
پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش وجکسون(MBI) که دارای 25 سوال است و4 عامل را مورد اندازه گیری قرارمی دهدسؤال اول خستگی هیجانی،8 سؤال دوم احساس کفایت شخصی 5، سؤال سوم سنجش مسخ شخصیت و3سوال چهارم درگیری را مورد اندازه گیری قرار می دهدو الزاما" جنبه خاص فرسودگی را نمی سنجد و لذا تکمیل این قسمت اختیاری است و بیشتر پژوهشهای بررسی شده که محققین آن رابررسی نمودند با3 مولفه اول و شامل 22 سوال بود.
depersonalization
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پکیج آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله دارای6 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش
شرح حال جلسات آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله
جلسه اول :1-آشنایی اعضای جلسه با هم 2- آشنایی با نحوه انجام کار
عنوان جلسه: معارفه
شرح جلسه: در این جلسه ابتدا به شرکت کنندگان خوش آمد گفته شد وسپس علت دعوت آنان به جلسه توضیح داده شد سپس از افراد خواسته شد که خودشان را معرفی کنند و توضیحاتی به شرح زیر در مورد چگونگی انجام کار داده شد. و سپس پیش آزمون از هردو گروه کنترل و آزمایش گرفته شد و به گروه آزمایش در طی 6 جلسه به مدت یک ساعت ونیم مباحثی در مورد خوداگاهی و حل مساله و راه های مقابله با مشکلات آموزش ارائه شد. قصد ما از این جلسات ارائه ی تمرینها وتکالیف درمورد شناخت نقاط ضعف و قوت خود و حل مشکلات زندگی بین زوجین وسپس راجع به نحوه ی مقابله با مشکلات بحث شد. سرانجام خودآگاهی به شناخت فرد از نقاط ضعف و قوت رفتار خود و حل مساله به عنوان مهارتی که شما می توانید درهنگام برنامه ریزی برای برخورد با مشکلات زندگی از آن استفاده کنید تعریف شد. استفاده از حل مساله موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود وقتی شما بدانید که از مهارتهای حل مساله خوبی برخوردارید احساس توانمندی وتسلط در شما تقویت می شود. ویژگی های افرادی که فاقد توانایی حل مساله ومشکلات خود هستند نظیر :1. وجود مشکل را دلیل برضعف، بی کفایتی ،بی لیاقتی خود
می دانند2. مسئولیت ایحاد مشکل را به گردن دیگران انداخته وبرای حل آن قدمی برنمی دارند
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پکیج آموزش راهبردهای فراشناختیTREE
دارای 4صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش
برای یادگیری بهتر، دانش آموزان تشویق میشوند. درختی را مجسم کنند که دارای تنهی محکمی باشد. و به این تنه شاخههای محکمی چسبیده باشد و این درخت ریشهی محکمی داشتهباشد. سپس از آنها خواسته میشود که جملهی عنوان (موضوعی که مسئله آنهاست ومیخواهند در مورد آن با کمک راهبردهای فراشناختی به نتیجۀ مثبت برسند.) را بیان کنند، شبیه تنهی درخت باشد. و هر ایدهای که بیان میکنند به آن ضمیمه شود، دلایل قانع کنندهای که برای ایدههای خود بیان میکنند، شبیه ریشههای درخت هستند و این مهم است. این روش در چهار چوب خودنظمدهی است که مربی از خودآموزشی استفاده میکند که شامل خوداظهاریبرای مثال (چه نیاز دارم انجام دهم؟)، (چگونه انجام دهم؟)، خودارزیابی برای مثال ( چیزی که انجام دادم درست است؟) و خودتشویقی برای مثال (این دلیل خوبی است) میباشد
Self statement
Self assesment
Self reinforcement