دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
پرسش نامه آمادگی برای تغییر دونهام و همکاران
ابزار استفادهشده برای ارزیابی آمادگی کارکنان واعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی منطقه 17 برای تغییر، پرسشنامه استاندارد ۸ ۱ سئوالی گرایش به سوی تغییردونهام و همکاران (۱۹۸۹) هست. این ابزار ترکیبی از سه مؤلفه است: مؤلفه شناختی، مؤلفه احساسی و مؤلفه رفتاری. مؤلفه شناختی یک گرایش، اطلاعاتی است که یک شخص درباره شخص یا چیزی دارد. این اطلاعات منجر به شکلگیری مؤلفه احساسی میشود. مؤلفه احساسی، احساسی است که شخص در برخورد با یک موضوع پس از ارز یایی آن دارد و اغلب به صورت تمایل یا عدم تمایل به آن موضوع بیان میشود. مؤلفه رفتاری، رفتار و منشی است که شخص در برابر موضوع گرایش برمیگزیند. هر یک از این مؤلفهها در این ابزار، شامل شش سئوال است و در این پرسشنامه دربرگیرنده ۱۸ سئوال باشد. هر کدام از سئوالات، با مقیاس هفت امتیازی از طیف لیکرت ارزیابی شده است ( ۱-کاملا مخالف، ...، 7-کاملا موافق). امتیازات در هر یک از این سه مؤلفه، با یکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر شش میگردد. بدین ترتیب میانگین امتیازات در هر مؤلفه به دست میآید. برای به دست آوردن امتیاز کلی این متغیر، امتیازات میانگین سه مؤلفه بایکدیگر جمع شده و سپس تقسیم بر سه میگردد. ضریب اعتبار آلفای نسخة اصلی این ابزار، 88/۰ به دست آمده است.(پاک نژاد و همکاران،1390) جدول (3-1)به بعدهاوسطوح پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده ونگرش نسبت به تغییر میپردازد .
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه کانو فازی به منظور طبقه بندی مؤلفه ها
پرسشنامهی کانو، به دلیل عدم اطمینان پاسخهای مشتریان، بهطور دقیق نمیتواند خواستههای مشتریان را در مورد ویژگیهای محصول بیان کند. در پرسشنامهی سنتی کانو، افراد مجبور میشوند که از میان گزینههای موجود، تنها یک گزینه را انتخاب کنند که این مطلب، مسئلهی عدم اطمینان در تفکر افراد را نادیده میگیرد. (چن و سو، 2006)
در هر دو پرسشنامههای کانو فازی و سنتی از مدل عملکردی و غیرعملکردی برای پاسخ دادن به احساسات مشتریان درباره محصول، استفاده میشود. اما، بزرگترین تفاوت در این است که در پرسشنامه کانو سنتی جوابدهنده، تنها مجاز به دادن یک پاسخ است و تنها میتواند احساسات سطحی درباره آن محصول را بیان کند. (آذر و شریعتیراد، 1391) برای نمونه، از مشتریان خواسته میشود که با انتخاب یکی از گزینههای «من این ویژگی را دوست دارم» ، «این ویژگی باید باشد» ، «برای من فرقی نمیکند» ، «میتوانم با آن کنار بیایم» ، «ترجیح میدهم این ویژگی نباشد» نظر خود را در مورد ویژگی ذکر شده، بیان کنند. اما انتخاب تنها یک گزینه میتواند برای مشتریان مشکل باشد. درحالیکه پرسشنامه کانو فازی دارای انعطافپذیری بیشتری است و میتوان بیش از یک گزینه پاسخ داد و از این راه میتوان اطلاعات بیشتری درباره آن محصول به دست آورد. چنانچه پاسخدهندگان بتوانند در بیان احساسات خود، هر یک از گزینهها را بر اساس تابع عضویت فازی امتیاز دهند، پاسخهای بیان شدهی آنها به تفکرات انسانی نزدیکتر خواهد بود. بنابراین استفاده از منطق فازی منطقیتر بهنظر میرسد. (لی و همکاران، 2008)
e
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
پرسشنامه تئوری خاکستری جهت پالایش مؤلفه ها
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب دادههای تحقیق است. پرسشنامه مجموعهای از سؤالها (گویهها) است که پاسخدهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه میدهد. این پاسخها، دادههای مورد نیاز پژوهشگر را تشکیل میدهد. بهمنظور طراحی پرسشنامه پژوهش، پس از بررسی مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان، 26عامل مؤثر بر رضایت مشتری شرکتهای بیمه تعیین گردید. در این پژوهش 2 نوع پرسشنامه تهیه گردیده است.
پرسشنامه در خصوص وضعیت عملکرد موجود میباشد. در این پرسشنامه مجموعهای از 26 گویه در قالب مقیاس لیکرت که دارای هفت گزینه "کاملا موافقم، موافقم، تاحدودی موافقم، نظری ندارم، تا حدودی مخالفم، مخالفم، کاملا مخالفم" میباشد، استفاده شده است. مقیاسها عبارتهایی هستند که تحت قوانینی امکان تخصیص حرف یا نمره را برای افراد، نگرش و رفتارهای آنها فراهم میاورد. هر حرف یا نمرهای که منظور میشود نماینده میزان مالکیت فرد از آن چیزی است که مقیاس برای اندازهگیری آن است. مقیاسها انواع گوناگونی دارند که برخی از آنها عبارتند از :مقیاس لیکرت، مقیاس ترستون (فواصل برابرنما)، مقیاس گاتمن (تجمعی)، مقیاس بوگاردوس، مقیاس اوزگود، که همانطور که اشاره شد مقیاس لیکرت در این پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. در مقیاس لیکرت پاسخگو مقیاسی را که بین دو حد نهایی محصور است را بر حسب شدت یا ضعف نگرش خود برمیگزیند.
در تعیین ارجحیت وزنی گزینهها میتوان از بازهای بین 0-1 با استفاده از اعداد خاکستری در یک مقیاس هفتگانه بهره گرفت که در این حالت نیز، گزینهای که خیلی ضعیف ارزیابی میشود متناظر عدد خاکستری [1/0،0] و گزینهای که خیلی خوب باشد با عدد خاکستری [0/1، 9/0] تعریف میشود.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
مقیاس استراتژی های ارزیابی عملکرد
ابزار مهم دیگری که برای جمع آوری اطلاعات بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم برای کسبدادههای تحقیق است. پرسشنامه مجموعهای از سؤالها (گویهها) است که پاسخدهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را میدهد. این پاسخ، داده مورد نظر پژوهشگر را تشکیل میدهد. سؤالهای پرسشنامه را نوعی محرک ـ پاسخ میتوان محسوب کرد. از طریق سؤالهای پرسشنامه میتوان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرار داد(بازرگان و سرمد، 1376؛ فرهی،1381؛350). در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.
این پرسشنامه شامل دو قسمت بود که عبارتند از:
الف) پرسشنامه مربوط به استراتژی های ارزیابی عملکرد : این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند و توسط محققان طراحی شده است و 4 استراتژی انسان محور(8 گویه)، استراتژی فرآیند محور(8 گویه)، استراتژی نتیجه محور(6 گویه) و استراتژی بستر محور(6 گویه) را می سنجد.
ب) پرسشنامه مربوط به عملکرد سازمانی: این پرسشنامه را کارکنان و مدیران پاسخ گفته اند. این پرسشنامه توسط محققان طراحی شده است که چهار بعد رشد و یادگیری(2 گویه)، مشتریان(2 گویه)، فرآیندهای داخلی(3 گویه) و مالی(2 گویه) را می سنجد.
پرسشنامه های مذکور شامل 2 بخش عمده میباشند:
1) نامه همراه : در این قسمت هدف از گردآوری دادهها به وسیلة پرسشنامه و ضرورت همکاری پاسخ دهنده در عرضة دادههای مورد نیاز ، بیان شده است. برای این منظور بر با ارزش بودن دادههای حاصل از پرسشنامه تأکید گردیده تا پاسخ دهنده به طور مناسب پاسخ سوالها را عرضه کند.
2) سوالهای(گویهها) پرسشنامه: این بخش از پرسشنامه شامل 2 قسمت است:
الف) سوالات عمومی(جمعیتشناختی):
در سوالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمعآوری گردد.
دسته بندی | جغرافیا |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 42 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
فهرست
عنوان |
صفحه |
گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه |
1 |
اندازه گیری دما |
2 |
دماسنج معمولی |
3 |
دماسنج حداقل |
4 |
دماسنج ماکزیمم |
5 |
دماسنج خشک |
6 |
دماسنج تر |
6 |
دماسنج های عمق خاک |
7 |
انواع دمانگار |
8 |
دماسنج حداقل زمین |
8 |
دمانگار |
9 |
اندازه گیری تابش خورشید |
10 |
دستگاه آفتاب نگار |
11 |
واحدهای اندازه گیری میزان بارندگی |
12 |
دستگاه اندازه گیری باران یا باران سنج |
12 |
دستگاههای باران نگار |
13 |
نحوة کار و طریقه اندازه گیری مقدار بارش |
14 |
اندازه گیری مقدار تبخیر |
15 |
تبخیر سنج نوع پیچ |
15 |
تشت تبخیر کلاس A |
16 |
رطوبت و اندازه گیری آن |
17 |
ظرفیت و درجة اشباع |
17 |
ادوات رطوبت سنجی |
17 |
سایکرومتر |
18 |
رطوبت نگار |
21 |
رطوبت – دمانگار |
21 |
باد سطح زمین |
22 |
چگونگی وضعیت باد سطح زمین |
22 |
طریقه نصب بادنمای استاندارد |
23 |
واحدهای جهت و سرعت باد |
24 |
دستگاههای اندازه گیری سرعت باد |
24 |
مفاهیم و واژه های مورد استفاده در باد سطح زمین |
25 |
رژیم شبانه روزی باد سطح زمین |
25 |
دستگاههای اندازه گیری فشار هوا |
26 |
فشارسنج های جیوه ای |
26 |
فشارنگار یا باروگراف |
28 |
تصحیحات فشارسنج جیوه ای |
29 |
گزارش بازدید از سازمان هواشناسی |
30 |