ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه علائم مرضی کودکان csi-4
دارای3صفحه وبافرمت ورد وقابل ویرایش
این فهرست یک ابزار درجهبندی رفتار است که نخستین فرم آن در سال 1984 توسط گدو و اسپرافکین (1999) بر اساس طبقهبندی DSM-III به منظور غربال 18 اختلال رفتاری و هیجانی کودکان 5 تا 12 سال طراحی شد و بعدها بارها مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در سال 1994 مطابق با DSM-IV تغیرات اندکی در آن به وجود آمد و با نام CSI-4 منتشر شد. CSI-4 دارای دو فرم والد و معلم است، فرم والدین 112 گزاره دارد که به منظور غربال 18 اختلال رفتاری و هیجانی تنظیم شده و فرم معلم که حاوی اطلاعاتی از محیط تحصیلی و عملکرد آموزشی کودک است 79 گزاره را در بر میگیرد و برای غربال 9 اختلال رفتاری و هیجانی طراحی شده است (در پژوهش حاضر از فرم والدین برای اندازهگیری علائم اختلال نارسایی توجه بیشفعالی استفاده خواهد شد. روش نمرهگذاری بصورت لیکرت در دامنهای از 0 = هیچ، تا شدید= 4 درجهبندی میشود.).
این ابزار در داخل کشور، به کرات توسط پژوهشگران مختلف مورد استفاده قرار گرفته و دارای اعتبار ثابت شده و حساسیت آن برای اختلال نقص توجه- بیش فعالی 77/0 و ثبات داخلی آن بوسیله آلفای کرونباخ 92/0گزارش شده است (محمد اسماعیل، 1383). در پژوهش حاضر نیز پایایی ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 90/0 برآورد گردید.